Gold Plus Rewards - FAQs

Word lid van Hertz Gold Plus Rewards®
Is er een minimumleeftijd om deel te nemen aan Hertz Gold Plus Rewards?

De minimumleeftijd om deel te nemen aan Hertz Gold Plus Rewards is 21 jaar en voor klanten jonger dan 25 jaar kan een toeslag voor jonge bestuurders gelden, afhankelijk van de gekozen locatie en autocategorie.

Zijn er kosten verbonden aan een Gold Plus Rewards lidmaatschap?

Nee. Een Hertz Gold Plus Rewards lidmaatschap is helemaal gratis.

Wat zijn de voordelen van Hertz Gold Plus Rewards?
  • 5% korting op het Hertz huurtarief
  • Gratis extra bestuurder voor uw echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner
  • Geen lidmaatschapskosten
  • Versneld uw voertuig ophalen op vele locaties wereldwijd
  • Sla de balie over op meer dan 50 luchthavens
  • Gemakkelijker reserveren en uw voertuig inleveren
  • Verdien Gold Plus Rewards®-punten voor gratis huurauto’s over de hele wereld
  • 25% korting op kinderzitjes
Punten inwisselen
Hoe kan ik mijn punten inwisselen voor gratis huurdagen?

Om punten in te wisselen en online een auto te reserveren, logt u in op hertz.nl en maakt u een reservering. Vink het vakje aan met de tekst "Gebruik mijn Hertz Gold Plus Rewards-punten." Als uw reis in aanmerking komt voor een beloning, ziet u uw opties op de pagina "Bekijk en boek".

Ben ik verantwoordelijk voor eventuele kosten als ik mijn Gold Plus Rewards®-punten inwissel voor huurdagen?

Ja. Wanneer u punten inwisselt voor een gratis huurauto, worden de punten toegepast op de basishuurprijs. U bent verantwoordelijk voor alle extra kosten in verband met uw Rewards-huur. Deze kunnen bestaan uit overheidstoeslagen, belastingen, belastingteruggave, wegenbelasting, luchthaven gerelateerde kosten, brandstof aanschaf optie, tanken, toeslag voor te veel gereden kilometers, verzekering en optionele artikelen. Deze extra kosten zijn afhankelijk van vele factoren en kunnen hoger zijn dan de basisprijs van uw huur.

Waar kan ik punten inwisselen?

Hertz Gold Plus Rewards-punten kunnen worden ingewisseld bij deelnemende locaties in de Verenigde Staten, Canada, Puerto Rico, St. Thomas (Amerikaanse Maagdeneilanden), Australië, Nieuw-Zeeland, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Ierland, Italië, Spanje, België, Luxemburg en Nederland.

Worden mijn punten geretourneerd als ik mijn reservering annuleer?

Als een reservering die met punten is geboekt meer dan 24 uur voor de ophaaltijd wordt geannuleerd, komen de volgende punten te vervallen: Als Gold-lid vervalt 50% van de punten die voor de boeking zijn gebruikt; Als Five Star-lid vervalt 25% van de punten die voor de boeking zijn gebruikt; Als President's Circle-lid worden alle punten teruggestort op uw account. Als het lid zijn reservering annuleert minder dan 24 uur voorafgaand aan het moment van het ophalen of helemaal niet annuleert en de huurauto niet wordt opgehaald op de gereserveerde data, raakt het lid alle punten kwijt die zijn gebruikt voor het huurbedrag, ongeacht de niveaustatus.

Punten verdienen
Hoe kan ik Hertz Gold Plus Rewards®-punten verdienen?

U moet lid zijn van Hertz Gold Plus Rewards® om punten te verdienen en alleen leden met een woonadres in de volgende landen mogen deelnemen:

  • EUROPA
    België, Denemarken, Frankrijk, Finland, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk
  • NOORD-AMERIKA EN AMERIKAANSE GEBIEDEN
    Verenigde Staten, Bermuda, Canada, Mexico, Amerikaans-Samoa, Guam, Noordelijke Marianen, Puerto Rico, St. Croix, St. John, St. Thomas
  • CARAIBEN
    Anguilla, Aruba, Barbados, Bahama's, Britse Maagdeneilanden, Kaaimaneilanden, Dominica, Dominicaanse Republiek, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Jamaica, Martinique, Montserrat, Nederlandse Antillen, San Marino, St. Kitts en Nevis, St. Lucia, St. Vincent en de Grenadines, Trinidad en Tobago, Turks- en Caicoseilanden
  • CENTRAAL EN ZUID-AMERIKA
    Argentinië, Bolivia, Brazilië, Belize, Chili, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Falklandeilanden, Frans-Guyana, Guatemala, Guyana, Honduras, Nicaragua, Panama, Peru, Paraguay, Suriname, El Salvador, Uruguay, Venezuela
  • AZIE-PACIFIC
    Australië, China, Japan, Nieuw-Zeeland, Palau, Singapore, Zuid-Korea
Hoe kan ik punten verdienen op mijn autohuur?

Update uw account om automatisch Hertz Gold Plus Rewards®-punten te verdienen voor al uw gekwalificeerde autohuren:

  1. Log in op hertz.nl
  2. Klik in de bovenste navigatiebalk op uw lidmaatschapsnummer en vervolgens op "Mijn profiel".
  3. Klik op "Bewerken" onder "Lidmaatschapsgegevens". Vink vervolgens het Hertz Gold Plus Rewards® -vakje aan en klik op "Updaten".

Als u telefonisch reserveert, vertel de Hertz-vertegenwoordiger dan dat u wilt beginnen met het verdienen van Hertz Gold Plus Rewards® punten.

Waar kan ik punten verdienen?

Hertz Gold Plus Rewards®-punten kunnen worden verdiend op deelnemende locaties in de Verenigde Staten, Canada, Puerto Rico, St. Thomas (Amerikaanse Maagdeneilanden), Australië, Nieuw-Zeeland, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Spanje (met uitzondering van de Balearen en de Canarische Eilanden), Zwitserland, België, Luxemburg en Nederland.

Kan ik frequent traveller miles / punten en Hertz Gold Plus Rewards® punten verdienen?

Nee, als u ervoor kiest om deel te nemen aan een frequent traveller programma en dit lidmaatschapsnummer gebruikt, zult u geen Hertz Gold Plus Rewards®-punten verdienen.

Kan ik bonus- of promotiepunten verdienen met eerdere huuractiviteiten?

Ja, als uw in aanmerking komende huur de juiste promotiecode en/of CDP-nummer bevatte en de huur in de afgelopen zes maanden plaatsvond en in aanmerking kwam voor de promotie.

Zie "Hoe ontvang ik punten voor eerdere huuractiviteiten?" hieronder voor meer informatie.

Hoe ontvang ik punten voor eerdere huuractiviteiten?

Om met terugwerkende kracht Hertz Gold Plus Rewards®-punten aan te vragen, logt u in op uw Hertz Gold Plus Rewards®-account op hertz.com. Klik vervolgens op uw account, gevolgd door “Mijn punten gebruiken”. Klik op “Verzoek ontbrekende punten” en vul het online formulier in.

Hoe weet ik of ik mijn Hertz Gold Plus Rewards®-punten heb ontvangen voor een recente huur?

Om uw puntensaldo online te controleren, logt u in op uw account op hertz.nl. Uw totale saldo wordt weergegeven door te klikken op uw account en vervolgens op de link 'Puntenoverzicht'.

Waarom heb ik geen punten ontvangen voor mijn huur?

Sommige van uw huuractiviteiten komen mogelijk niet in aanmerking voor Gold Plus Rewards-punten. Klik hier om de lijst met landen en locaties te zien die geen Gold Plus Rewards-punten toekennen.

Vervaldatum punten
Vervallen mijn Hertz Gold Plus Rewards®-punten?

Punten vervallen niet als u in de afgelopen 18 maanden een Hertz Gold Plus Rewards-huuractiviteit heeft gehad. Activiteit betekent dat er een Gold Plus Rewards-punt is verdiend of ingewisseld voor een huur. Een Gold Plus Rewards-punt kan alleen worden verdiend of ingewisseld voor een voltooide huurperiode. Het maken van een reservering of het uitwisselen van punten naar een partnerbedrijf telt niet als verhuuractiviteit.

Puntensaldo

Gold Plus Rewards-punten hebben geen contante waarde. Punten vervallen wanneer er geen huuractiviteit heeft plaatsgevonden in de afgelopen 18 maanden geen huuractiviteit. Als u uw Gold Plus Rewards-lidmaatschap annuleert of beëindigt, Hertz van mening is dat uw huuractiviteiten frauduleus zijn, of als u in de toekomst geen huur meer bij Hertz mag doen, zal Hertz het verwijderen en verliest u uw Gold Plus Rewards-saldo zonder enige alternatieve compensatie.

Hoe kan ik mijn Hertz Gold Plus Rewards®-puntensaldo krijgen?

Log in op uw account op de startpagina van hertz.nl en klik op "Mijn account". Uw totale saldo wordt weergegeven naast de link 'Mijn profiel’ bovenaan de pagina. Klik voor meer informatie op 'Puntenoverzicht'.

Wat als ik Hertz Gold Plus Rewards®-punten mis?

Als u denkt dat u punten mist, kunt u tot zes maanden nadat de huuractiviteit is afgerond met terugwerkende kracht uw punten aanvragen, zolang u een Hertz Gold Plus Rewards®-lid was op het moment dat de huur plaatsvond.

Zie "Hoe ontvang ik punten voor eerdere huuractiviteiten?" voor details.

AnyDay Reward vs. Standard Reward
Wat is het verschil tussen AnyDay Rewards en Standard Rewards?

AnyDay Rewards zijn niet onderhevig aan black-outperiodes en kunnen worden gebruikt tijdens de drukste reisperiodes. Standaardbeloningen zijn altijd beschikbaar, behalve tijdens de drukste reisperiodes en vereisen minder punten om in te wisselen dan AnyDay Rewards.

Hoe weet ik wanneer ik een AnyDay Reward moet gebruiken?

Klik hier om de Noord-Amerikaanse AnyDay-kalender te bekijken.

Klik hier om de Europese AnyDay-kalender te bekijken.

Punten uitwisselen
Kan ik Hertz Gold Plus Rewards®-punten uitwisselen?

Punten kunnen worden overgedragen naar een echtgeno(o)t(e) of partner, zolang hij/zij lid is van Hertz Gold Plus Rewards®. Er is geen limiet aan het aantal keren dat punten worden overgedragen aan een echtgeno(o)t(e) of partner of het aantal punten dat wordt overgedragen, zolang de punten beschikbaar zijn op de rekening van het lid. In het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Ierland en Spanje kunt u bellen naar 087084488444; in Duitsland naar 01806 33 35 35; in Italië naar 199116611; in de Benelux naar 02 726-4950, en vragen naar een overdracht van punten.

Wat als mijn echtgeno(o)t(e) of partner geen Hertz Gold Plus Rewards® lid is?

De echtgeno(o)t(e) / partner dient zich aan te melden voor een kosteloos Hertz Gold Plus Rewards® -lidmaatschap via hertz.nl. Zodra dit is voltooid, dient u 48 uur te wachten voordat u de Awards Desk belt om punten over te boeken. Punten kunnen niet worden overgeboekt zonder de 48 uur te wachten.

Wanneer verschijnen de punten op de rekening van de echtgeno(o)t(e) of partner?

Als beide lidmaatschappen ten minste 72 uur oud zijn, kunnen de overgedragen punten binnen 24 uur na de overdracht op Hertz.nl worden bekeken. Een telefonisch specialist van Hertz kan de puntenoverdracht echter nog dezelfde dag zien en kan de punten toepassen op een toekomstige reservering. De Awards Desk zal u doorverwijzen naar de afdeling reserveringen om de toekomstige reservering te boeken.

Account informatie
Hoe kan ik mijn punten activiteiten bekijken?

Overzicht van alle transacties zijn online beschikbaar:

  1. Log in op hertz.nl
  2. Selecteer in de navigatie bovenaan ‘Mijn account’, gevolgd door ‘Puntenoverzicht’.
  3. Hier vindt u uw Gold Plus Rewards®-puntenactiviteit voor de huidige maand, plus de afgelopen 24 maanden van puntenactiviteit of vanaf uw oorspronkelijke aanmeldingsdatum.
Wat is het tijdsbestek voor de berekening van de informatie op mijn puntenoverzicht?

De informatie op uw account weerspiegelt de activiteit tot het einde van de maand voorafgaand aan het moment waarop u de e-mail ontvangt. Basispunten verdiend met huren worden bijgewerkt binnen vier dagen na uw laatste voltooide huur. Voor de meest actuele gegevens en voor up-to-date informatie over uw account, logt u in op hertz.nl en gaat u naar "Mijn Account".

Wat is mijn Hertz Gold Plus Rewards® puntensaldo op mijn puntenoverzicht?

Het puntensaldo op uw accountoverzicht toont het aantal Gold Plus Rewards punten dat momenteel beschikbaar is op uw account voor het inwisselen tegen huurdagen vanaf het einde van de vorige maand.

Bijvoorbeeld:

- Je heeft 800 punten nodig om in te wisselen voor een Rewards huurdag in het weekend.
- Je heeft 900 punten nodig om in te wisselen voor een doordeweekse Rewards huurdag.

Vergeet niet dat wanneer u punten inwisselt voor een huurauto, de punten van toepassing zijn op de basis huurprijs. U bent verantwoordelijk voor alle extra kosten in verband met uw Rewards-huur. Deze kunnen bestaan uit overheidstoeslagen, belastingen, belastingteruggave, wegenbelasting, luchthaven gerelateerde kosten, brandstof aanschaf optie, tanken, toeslag voor te veel gereden kilometers, verzekering en optionele artikelen. Deze extra kosten zijn afhankelijk van vele factoren en kunnen hoger zijn dan de basisprijs van uw huur.

Wat kan ik doen als er een verschil is in het totaal van de rewards-punten?

Als u uw puntenstatus online heeft gecontroleerd, vergeet dan niet dat het puntentotaal geldt vanaf vier dagen na uw laatste voltooide verhuur. Als u denkt dat u punten mist, dan kunt u met terugwerkende kracht uw ontbrekende punten aanvragen tot zes maanden na de voltooide huur. U moet inloggen op uw Hertz Gold Plus Rewards®-account op de startpagina van Hertz.nl en klikken op "Mijn account" in de bovenste navigatiebalk. Klik op de link "Mijn punten gebruiken" en klik op de volgende pagina op "Verzoek ontbrekende punten" en vul het online formulier in.

Five Star®
Om de Hertz Five Star-status te verdienen, moet binnen een periode van 12 maanden aan één van de volgende voorwaarden zijn voldaan.
  • 10 voltooide huren of geef $2.000 uit aan autoverhuur (exclusief belastingen).
Wat zijn de voordelen van de Five Star® status?
  • Upgrades naar een auto uit één hogere autocategorie (afhankelijk van beschikbaarheid) met maximaal een full-size categorie op deelnemende locaties; niet geldig voor huurperiodes van meer dan 28 dagen, noch voor Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (bv. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection, etc) voertuigen.
    Afhankelijk van de beschikbaarheid van voertuigen wordt een upgrade naar één autocategorie aangeboden op deelnemende Hertz-locaties in de V.S, Canada, Namibië, Zuid-Afrika en deelnemende luchthavenlocaties in Europa (Brussel, Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Parijs Orly, Parijs Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athene, Londen Heathrow, Londen Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Wenen, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève en Zürich) met een reservering van 48 uur vooraf. Maximale upgrade is naar een Full-size auto met een minimum gereserveerd Compact voertuig. Voor Compact 4-deurs autohuur, zal de maximale upgrade zijn naar een Full-Size 4-deurs auto. De upgrade is alleen naar de volgende autocategorie. Dit is met uitzondering van voertuigen zoals personenbussen, SUV's en Hertz Collections voertuigen. Upgrades zijn niet van toepassing op huren langer dan 28 dagen.
  • 25% bonus op Gold Plus Rewards-punten op alle gekwalificeerde huren
    * Het in aanmerking komende aantal huren is gebaseerd op huuractiviteiten tussen 1 januari en 31 december van elk jaar en wordt opnieuw vastgesteld op 1 januari van het volgende jaar.
President's Circle®
Hoe verdien ik de President's Circle status?

Om de Hertz President's Circle-status te verdienen, moet binnen een periode van 12 maanden aan één van de volgende voorwaarden zijn voldaan.

  • 15 voltooide huren of geef $3,000 uit aan autoverhuur (exclusief belastingen)
Wat zijn de voordelen van de President's Circle status?
  • Gegarandeerde upgrade naar een auto uit één hogere autocategorie met maximaal een full-size categorie; niet geldig voor huurperiodes van meer dan 28 dagen, noch voor Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (bv. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection, etc) voertuigen.
    Gegarandeerde upgrade naar één autocategorie is beschikbaar bij een reservering welke minstens 48 uur voorafgaand aan de ophaaldata is geboekt. Upgrade naar één autocategorie wordt aangeboden op deelnemende Hertz-locaties in de V.S., Canada, Namibië, Zuid-Afrika en deelnemende luchthavenlocaties in Europa (Brussel, Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Parijs Orly, Parijs Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athene, Londen Heathrow, Londen Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam, Wenen, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève en Zürich) met een reservering van 48 uur voorafgaand aan de ophaaldata geboekt. Maximale upgrade is naar een Full-size auto met een minimum gereserveerd Compact voertuig. Voor Compact 4-deurs huur, is de maximale upgrade naar een Full-Size 4-deurs auto. Gegarandeerde upgrade is alleen naar de volgende autocategorie. Dit is met uitzondering van voertuigen zoals personenbussen, SUV's en Hertz Collections voertuigen. Upgrades zijn niet van toepassing op huren langer dan 28 dagen.
  • 50% bonus op Gold Plus Rewards-punten op alle gekwalificeerde huren
    * Het in aanmerking komende aantal huren is gebaseerd op huuractiviteiten tussen 1 januari en 31 december van elk jaar en wordt opnieuw vastgesteld op 1 januari van het volgende jaar.